Test WSBK Algarve – středa
0,009 sekundy dělilo Bautistu od Reye během druhého dne testování v Portimau, když čtyři jezdci zajeli rychlejší kolo, než je rekordní čas.
Druhý den dvoudenního testu v Portugalsku bylo na Autodromo Internacional do Algarve k vidění mnoho rekordů na kolo a jezdci byli na pokraji toho, aby poprvé ve WorldSBK pokořili hranici 1'38. Úřadující šampión Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati) zajel během druhého dne nejlepší čas o pouhých 0,009 sekundy před šestinásobným šampiónem Jonathanem Reou (Kawasaki Racing Team WorldSBK), a hned čtyři jezdci se dostali pod rekord kola, který Rea stanovil v roce 2022.
V posledním evropském testu před odletem týmů a jezdců do Austrálie se ve středu od začátku jelo rychlým tempem, přičemž Bautista zajel čas 1'39,035 a vymazal Reův rekord kola Superpole z loňského portugalského závodního víkendu. Bautistův den, kdy španělský jezdec zkoumal stabilitu motocyklu, narušila havárie v sedmé zatáčce, kvůli které byla vyvěšena červená vlajka. Jeho týmový kolega byl jedním ze čtyř jezdců, kteří se dostali pod rekord kola s časem 1'39,144 a obsadili třetí místo, podpořil tak své první místo z prvního dne.
Rea, držitel rekordu kola s časem 1'39,610 z loňského Tissot Superpole, obsadil druhé místo a na konci dne, kdy šestinásobný šampión testoval některé novinky od Showa a zkoumal vyvážení podvozku, byl jen o 0,009 sekundy pomalejší než Bautista. Jeho týmový kolega Alex Lowes byl druhý den devátý nejrychlejší, když pracoval na svém stroji ZX-10RR a dosáhl svého nejlepšího času druhého dne 1'40,559, když se snažil zapracovat na výjezdu ze zatáček.
Čtvrtým nejrychlejším jezdcem byl šampión z roku 2021 Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), který rovněž pokořil dosavadní Reův rekord na kolo a zajel čas 1'39,441. Stejně jako v Jerezu se hodně soustředil na zadní část svého stroje Yamaha YZF R1, aby zlepšil přilnavost při výjezdu ze zatáček. Týmový kolega Andrea Locatelli byl pátý nejrychlejší a oba jezdce Yamahy dělily přibližně tři desetiny sekundy. Locatelli zajel kolo jen o desetinu za rekordem kola.
Ducati, Kawasaki a Yamaha obsadily pět z prvních šesti pozic, a tak se Iker Lecuona z Teamu HRC dokázal během druhého dne v Portimau dostat do první šestky čtvrtého výrobce. Lecuona, který měl ráno v posledním sektoru pád, zajel čas 1'39,803 a obsadil šesté místo, když Honda se snažila zapracovat na nastavení stroje CBR1000RR-R, včetně dlouhých jízd. Týmový kolega Xavi Vierge byl osmý a nezávislý jezdec Yamahy Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team), který hledal zlepšení s pneumatikou SCX, je od sebe oddělil sedmým místem. Pozdní kolo šampióna z roku 2013 Toma Sykese (Kawasaki Puccetti Racing) ho posunulo na deváté místo před francouzského jezdce Lorise Baze (Bonovo Action BMW), který byl na své M 1000 RR jedenáctý a zajistil tak zastoupení všech pěti výrobců v první jedenáctce, zatímco jeho týmový kolega, americká hvězda Garrett Gerloff, byl čtrnáctý.
Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) se druhý den na svém M 1000 RR zaměřil na novou elektroniku a nové kryty brzd BMW, když hledal zlepšení času na výjezdu ze zatáčky. Nizozemský jezdec dokončil den na 12. místě, když zajel čas 1'40,711, zatímco týmový kolega Scott Redding byl na svém stroji šestnáctý s nejlepším časem 1'41,002. Mezi oběma jezdci BMW byl na 13. místě Philipp Oettl (Team GoEleven), přičemž německý jezdec pracoval na nové Panigale V4 R včetně jiné vidlice pro přilnavost zadní části, stejně jako Gerloff a Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK), jehož čas na kolo 1'40,844 ho zařadil na 15. místo.
Aegerterův soupeř ve WorldSSP Lorenzo Baldassarri (GMT94 Yamaha) byl sedmnáctý a zhruba o čtyři desetiny pomalejší než dvojnásobný mistr WorldSSP. Bradley Ray (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team) obsadil 19. místo a Axel Bassani (Motocorsa Racing), při svém prvním testu v roce 2023, 20. místo. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) byl dvacátý před dvojicí MIE Honda Racing Teamu Ericem Granadem a Hafizhem Syahrinem na 21., resp. 22. místě. Granado měl odpoledne na svém motocyklu technický problém.
Stejně jako jeho kolega na Ducati ve WorldSBK, i Nicolo Bulega (Aruba Racing WorldSSP Team) se během druhého dne dostal na první místo v jízdě WorldSSP, když překonal rekord kola. Bulega dosáhl času 1'42,636, což mu zajistilo nejrychlejší kolo, před krajanem Federicem Caricasulou (Althea Racing) a Yarim Montellou (Barni Spark Racing Team). Ducati obsadila první tři místa ve WorldSSP. Can Oncu (Kawasaki Puccetti Racing) pokračoval v Portugalsku v testování čtyř strojů a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo, 1'43,583, pátý byl Raffaele De Rose (Orelac Racing MOVISIO) .
Nová posila týmu Ten Kate Racing Yamaha Stefano Manzi obsadil šesté místo před Valentinem Debisem (GMT94 Yamaha) na sedmém a Manziho týmovým kolegou Jorgem Navarrem na osmém místě. Oli Bayliss (D34G Racing) byl vedoucím jezdcem svého týmu s devátým místem, když zajel čas 1'44,978. Pole doplnili Federico Fuligni (Orelac Racing MOVISIO) a Maximilian Kofler (D34G Racing). Kofler měl odpoledne pád, kvůli kterému byly krátce vyvěšeny červené vlajky. Adam Norrodin (MIE - MS Racing Honda Team) i Tarran Mackenzie byli druhý den na trati, ale bez zaznamenaných časů.
Test Algarve Portimao – kategorie Superbike (2. den)
Test Algarve Portimao – kategorie Supersport (2. den)
Test Algarve Portimao – ostatní kategorie (2. den)