KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. března do 26. března 2023.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Úprava sportovních řádů WorldSBK

Foto: Petr Štola
Úprava sportovních řádů WorldSBK
17.02.2023
 

Před další dramatickou a vzrušující sezónou došlo k několika aktualizacím týkajícím se sportovních předpisů.


Superbiková komise ve složení Gregorio Lavilla (Dorna, výkonný ředitel WorldSBK), Paul King (ředitel komise FIM pro okruhové závody), Biense Bierma (generální sekretář MSMA), koordinovaná Paulem Duparcem (manažerem komise FIM pro okruhové závody - sekretářem komise SBK), za přítomnosti Ludovica Reigniera (technického ředitele FIM WorldSBK), Dominiqua Hebrarda (technického manažera FIM CTI) a Rolanda Bergera (ředitele FIM CTI) se v posledních týdnech sešla na mnoha schůzkách a přijala následující rozhodnutí:

Mistrovství WorldSBK je nyní zralé. Je třeba zajistit kontinuitu této kategorie a zachovat technická pravidla, která se zasloužila o její současný úspěch. Otázka minimální kombinované hmotnosti (jezdec/stroj) byla "Stálou kanceláří SBK" vyloučena.

Pro kategorie Supersport a Supersport Next Generation budou technická pravidla z roku 2022 zachována ještě jeden rok. Tento odklad umožní současným výrobcům podle pravidel Supersport pracovat během této sezony na splnění základu technických-vyvažovacích pravidel pro Supersport Next Generation 2024, která jsou povinná pro všechny výrobce.

Na konci sezóny 2023 bude vypracována studie stanovující výsledky výkonnostního vyvažování, aby bylo možné stanovit výkonnostní vyvažování v této sérii pro rok 2024.

Po specifické sportovní stránce bylo stanoveno omezení testování. Jezdcům a týmům, kteří mají smlouvu pro účast v mistrovství světa Supersport & Supersport 300, je nyní zakázáno testovat, trénovat nebo závodit na stejném místě, kde se koná závod mistrovství světa FIM World Superbike, během 11 dnů předcházejících dni prvního tréninku tohoto závodu.

Vzhledem k tomu, že byl zvýšen minimální věk jezdců WorldSSP300, a že tito jezdci musí trénovat pro účast ve vyšší třídě, bylo schváleno, že v této kategorii budou zavedeny závody Flag to flag (jako je tomu ve WorldSSP a WorldSBK). Pro všechny třídy tedy platí, že závod nebude přerušen z klimatických důvodů s výjimkou mimořádných událostí. Jezdci, kteří budou chtít vyměnit pneumatiky nebo provést úpravy, budou muset vjet do boxů a učinit tak během samotného závodu.

V souladu se všemi disciplínami FIM (iniciovanými třídami GP) bude význam žluté vlajky s červenými pruhy (změna přilnavosti) následující: "Přilnavost na tomto úseku trati by mohla být ovlivněna jakýmkoli jiným důvodem než deštěm, což by způsobilo neočekávané podmínky povrchu. To může zahrnovat ojedinělé vlhké skvrny na suché trati, olej, štěrk, trávu nebo jiné nečistoty".

FIM pokračuje ve svém poslání zlepšovat vybavení jezdců a vyvíjet přilby. V souladu s touto politikou budou povoleny pouze homologované přilby FIM (s platným homologačním štítkem FIM) s následujícími termíny:
- Do 31. 12. 2025: FRHPhe-01 a FRHPhe-02
- Od 1. 1. 2026: pouze FRHPhe-02


Další články sekce WSBK