Úspěšný domácí test pro KRT
Jonathan Rea a Alex Lowes se v pátek 31. března opět vydali na trať k jednodennímu soukromému testování na okruhu v Barceloně - Katalánsku, aby na svých strojích Ninja ZX-10RR zjistili zlepšení nastavení na okruhu vzdáleném jen několik set metrů od evropské základny společnosti KRT.
Tým Kawasaki Racing původně plánoval dvoudenní testování na 4,657 km dlouhé trati "Montmelo", ale rozhodl se jezdit pouze druhý den, aby se pokusil co nejlépe simulovat podmínky horké trati, které by jim umožnily dosáhnout největšího pokroku v reálných závodních podmínkách. To také dává týmu možnost absolvovat ještě jeden den testování později v sezóně.
Přestože se teplota trati během druhého a posledního dne testování v Montmelu příliš nezměnila, intenzivní pracovní den poskytl oběma jezdcům týmu KRT potvrzení nedávného vývoje nastavení, které si mohou vzít s sebou do několika dalších kol mistrovství světa Superbike 2023.
Dokonce během jednoho dne na trati v Montmelu si Lowes i Rea vyzkoušeli nejnovější přední a zadní vývojové pneumatiky Pirelli, přičemž každý z jezdců si jejich výkon pochvaloval.
Rea skončil celkově třetí nejrychlejší s časem 1'40,659. Lowes byl pátý nejrychlejší s nejlepším časem na jedno kolo 1'40,853.
Po dvou nedávných neveřejných testech na Pyrenejském poloostrově šampionát WorldSBK znovu odstartuje v nizozemském Assenu ve dnech 21.-23. dubna. Dvě úvodní kola v Austrálii a Indonésii již proběhla.
Jonathan Rea
„Zkoušíme nové věci a tým na tom tvrdě pracuje. Rozhodli jsme se obětovat včerejší den ve prospěch závěrečného dne, protože jsme očekávali, že podmínky na trati budou trochu teplejší. To bylo to, co jsme hledali. Ve skutečnosti jsme dostali podobné podmínky na trati jako první den a trochu více větru. Na přední rovince do T1 foukal velký protivítr. Ale podařilo se nám důsledně nastavit motorku a odvést práci, kterou jsme potřebovali. Naším plánem bylo pokračovat v práci s naší novou změnou nastavení, kterou jsme použili v Motorlandu při předchozím testu. Ubrali jsme trochu hmotnosti přední části, a to v místech s těžkým brzděním, abychom šetřili přední pneumatiku na závěr závodů. Myslím, že jsme dosáhli pozitivních výsledků. Barcelona je velmi kritická trať z hlediska spotřeby pneumatik. Nikdy jsme neprovedli simulaci celého závodu, ale cítil jsem, že moje tempo je v pořádku, abych mohl bojovat, abych tam byl. Našli jsme zde určitá pozitiva, protože to, co jsme zjistili v Aragonii, funguje i v Barceloně. Je to docela jiné nastavení, než s jakým běžně jezdíme. Motorka se mi také zdá jednodušší na řízení. Po elektronické stránce jsme na závěr vmáčkli další položku, na které dnes pracoval náš testovací jezdec Florian Marino. Celkově to byl slušný den ježdění. Vyzkoušel jsem nejnovější řešení přední a zadní pneumatiky Pirelli a obě měly pozitivní výsledky. Myslím, že jsou to možnosti pneumatik, které uvidíme v nadcházejících závodech, zejména v létě. Pro mě byly lepší než základní pneumatika, což je vždy dobré. Ukazuje to, že Pirelli tvrdě pracuje a naslouchá zpětné vazbě všech jezdců.“
Alex Lowes
„Měli jsme dobrý test. Doufali jsme v opravdu horké a kluzké podmínky na trati, abychom mohli otestovat různé prvky na motocyklu. Mám jinou jezdeckou pozici, o které jsem mluvil už po testu v Aragonu. Tento vývoj jsme udrželi i tady v Montmelu a je to pro mě pozitivní pocit. Na motorce jsem se cítil skvěle. Na ojetých pneumatikách jsme absolvovali několik dobrých dlouhých jízd a snažili se zlepšit životnost přední pneumatiky po 10-12 kolech. Myslím, že jsme našli dobrý směr. Odpoledne jsme vyzkoušeli měkčí pneumatiky Pirelli a podařilo se mi zajet řadu dobrých kol. Bylo to opravdu pozitivní. Chtělo by to teplejší podmínky na trati, ale najeli jsme spoustu kol, užili si to a trochu zlepšili můj pocit na motorce. Známe svá omezení s trochou rychlosti, ale pokud z motorky v Assenu dokážeme dostat všechno, myslím, že můžeme bojovat o stupně vítězů, což je náš cíl. Děkuji všem klukům, byl to dobrý test a teď musíme načerpat síly a připravit se na začátek evropské sezony.“