KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 6. července do 12. července 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Plochodrážníci trénovali v Kostěnicích

Text: Antonín Škach / www.speedwaya-z.cz, foto: Karel Herman, Eva Palánová a Antonie Škachová
Plochodrážníci trénovali v Kostěnicích
27.05.2020
 

První vítězství sezóny zaznamenal déšť, závod v Kostěnicích se nekonal.


Kostěnice – 23. května
Hynek Štichauer si svůj závod v Kostěnicích naplánoval výtečně. Pozval závodníky, kteří měli zápolit ve třech skupinách. Zajistil média i sanitku. Jen se svatým Petrem si to musel evidentně rozházet. Po vydatném nočním slejváku se totiž na oválku uprostřed pole ječmene mohl pouze jezdit v tréninkovém rytmu, protože bahno dalo na první ostrý mítink letošní motoristické sezóny v Čechách zapomenout.

Klouže to, klouže
Vladimír Višváder dorazil do Kostěnic již včera večer. Neodolal, aby si spolu s místními hobíky nestřihnul pár koleček. Ani spadlý řetěz mu nesebral náladu a chuť do dnešního klání. Přespal ve své dodávce a jako jeden z prvních tušil blížící se pohromu, o které svým pravidelným bušením do střech jeho automobilu zpívaly dešťové kapky.

Nad ránem dorazili další závodníci. Déšť slábl, avšak na ovále bylo jeho noční běsnění stále patrné. Nakonec ustal dočista. Zůstaly po něm jen hrozivě černé mraky, pod nimiž bylo dusno jako v prachových peřinách.

Jako první vyjel otestovat velký ovál Josef Novotný s pětistovkou GM po Hynku Štichauerovi. Po něm následoval Matyáš Hlaváček. Někdejšímu slibnému junioru Mšena a Pardubic dodnes bere zraněná páteř spánek. Nicméně během třech let nelitoval úsilí a peněz na přípravu motocyklu se stojatým motorem GM, který se u nás často nevídá.

Také on se však na kluzkém blátíčku smeknul. Vystřídal jej Hynek Štichauer. Hostitel dnešního setkání začal elegantním wheelie z výjezdu. Střihnul si pár rychlých kol a bez ztráty tempa přejel na malý oválek. Kroužil jej potřetí a ležel na zemi také. Na trati se točil jako splašené hodinky rovněž Vladimír Višváder. A se svou stopětadvacítkou se přetočil také Dominik Hrbek.

Závodit se nebude
Všichni unisono se shodli, že ideálním receptem je plný plyn. Jejich kola obalené vrstvami bláta, která propůjčovala subtilním závodním speciálům vzhled silničních parních válců, jim ostatně dávala za pravdu. Josef Štěpánek si sice v hlavě poskládal rozpis třech skupin, jejichž složení by za normálních okolností slibovalo nádherné závody.

Ale Hynek Štichauer na rozpravě musel svými ústy vyslovit verdikt, který všichni přítomní tušili. A sice, že dnes se na pásku ve dvou, natož pak ve třech závodit nebude. Uvažoval o časovce, při níž by závodníci přejížděli z velkého oválu na malý, ale ani k takové alternativě nedošlo.

Nálada přítomných však i nadále zůstávala výtečná. Dorazili dokonce diváci. Pořád se něco dělo a to nejen na ovále. Jako první skončil Vladimír Višváder. Za bujarých hlášek okolí se v rouše Adamově umyl v proudu vody improvizované sprchy na zdvižených zadních dveřích své dodávky.

Mezi půllitry a stopětadvacítkami jezdí i Multikára
Ostatní borci však stále pokoušeli závodní ovál. Patrik Linhart prokázal, že během své závodní pauzy neztratil nic ze své rychlosti. Rozesmál celé depo svou hláškou, že s mozkem se nenarodil. Zrychlil také Hynek Štichauer i Ondřej Smetana, který se svým otcem Radkem konečně kápnul na optimální nastavení. Nicméně drobnému výletu do pole se neubránil.

Pády provázely i kolibříky. Hynek Štichauer si neváhal půjčit Shupu od Dominika Hrbka. Na stroji Mariána Jirouta se poté chvíli naháněl s Josefem Novotným. Místní hobíci s protaženými obličeji těžce nesli, že jim jejich guru Dan Macl rozdal červené praporky a přisoudil jim roli traťových maršálů.

Milan Moravec ovšem se založenýma rukama sedět nedokázal, obzvlášť objevil-li se na závodišti jeho vzor Josef Franc. A co na tom, že v doprovodu svého tchána Petra Keřky a jen v civilu.

Mnohem větší ohlas než pražský velikán svým příjezdem sklidil Václav Hutla. Na vozíku za jeho červeným dodávkovým mercedesem si totiž hověl jeho nejnovější konstrukční počin. Sajdkára s motorem Multicar M-21 s přívěsným vozíkem z přídavné nádrže vojenské stíhačky a zadním kolem z třílitrového dragsteru.

Pochopitelně, že nezůstalo jen i statické ukázky. Václav Hutla svůj stroj provětral i na ovále a dlužno podotknout, že jako jediný závodník dnešního dne se nesbíral z blátivého oválu. Skvělé odpoledne se již chýlilo ke konci. Hobíci osnovali Srandamač, profíci své plány na červnové přebory a kolibříci zase na čtvrteční Speedway Mini Cup v Praze. Snad si už svatý Petr dá říct a sezóna se dvěma dvacítkami už konečně začne
 


Další články sekce Ostatní